PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

09 januari 2008

Leterme wordt opnieuw de grijze muis.

Na heel het gedoe over de VRT-website, ben ik er vanavond eindelijk in geslaagd ook om de uitzending en het nieuwe decor eens te bekijken.

-Het is nog erger dan ik dacht-

Inhoudelijk waren er ook wat dingen die mij opvielen. Zo gebruikte Joëlle Milquet (of toch de mensen die haar ondertitelden) de uitspraak "Het is een non-paper." Niemand maakt mij wijs dat daar geen grapje achter zit.

Het ander opvallend beeld was een close-up van Yves Leterme. Zijn laatste half jaar was niet bepaald vol rust en vrede, maar dit beeld benadrukt dat nog maar eens. De eerste foto lijkt ietwat ongelukkig gekozen van zijn website, maar toont netjes de bruine haarkleur in het voorjaar van 2007 . Vergelijk vooral met zilvermeeuw Kris Peeters achter hem. Het andere beeld komt van VRT en illustreert de vergrijzing van Leterme begin 2008.


Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zich camoufleert door zich aan te passen aan de achtergrond...












Nu we het hier toch hebben over VV (VRT-Vernieuwing), maak ik meteen gebruik van de embedded video (as seen on YouTube). Gemakzucht troef en kunt u zelfs de uitspraak van Milquet en de recentste haarkleur van Leterme nog eens in bewegend beeld herbekijken. De technologische revolutie bij de VRT is gestart!







...Maar het blijft een overheidsbedrijf. Het filmpje werkt blijkbaar niet dus moet u het stellen met de link.

Edit: in de previeuw verschijnt er niets, op het scherm verschijnt het te groot. Dat is een compromis waar ik me in kan vinden.

Labels: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Dietrich said...

Het filmpje werkt hier wel. En wat een ondertiteling! Ik heb 1 hoofdletter geteld (deze van Guy Verhofstadt niet meegeteld; dat moest dus 1 lange zin voorstellen), vergeten spaties na komma's en een enkele keer alleen "het" op het scherm.

woensdag, januari 09, 2008 11:13:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

Inderdaad, in de uiteindelijke post verschijnt het blijkbaar wel correct.

Wat die ondertiteling betreft, ik moet zeggen dat die quote van Milquet werd afgerateld alsof het één lang woord was :D.

woensdag, januari 09, 2008 7:09:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home