PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

29 januari 2008

Spraakbesturing: houdubakkes

Dominique schreef eerder deze maand nog dat mensen eigenlijk niet willen praten tegen hun computer. In zekere zin treed ik hem daarin bij, het was voor mij al een hele aanpassing om tegen mijn scherm te praten wanneer ik met Skype begon te werken.

Vandaag ben ik er min of meer op teruggekomen. Op het moment van schrijven heb ik een halve dag van thuis uit gewerkt, op mijn nieuwe Vista-pc.
Begrijp me niet verkeerd, als gebruiker, consument en liefhebber van alles wat mooi oogt ben ik na enkele dagen al een fan van Vista.
Als journalist, pc-verslaafde en ongeduldigaard ben ik GEEN fan. Momenteel ben ik het systeem aan het uitproberen (ik heb nog een paar dagen om mijn code in te geven) en hoewel vista very 2.0 oogt, geven nagenoeg alle echte 2.0-toepassingen problemen.

Maar ik dwaal af. Spraakbesturing is inderdaad vreemd voor kantoortoepassingen, maar een aantal algemene functies zouden toch niet mogen ontbreken in de volgende Windows (of voor mijn part Ubuntu of OS X).

Uitspraak - actie
"GODVERDOMME": programma reageert opnieuw
"Pffffff": eenvoudig menu met acties (geen help) komt tevoorschijn.
"Houdubakkes": overbodige waarschuwingen blijven de volgende 30 minuten weg.
"Waarmoet'kdagaanzoeken": zoekfunctie voor toepassingen en/of websites
"Zeg dat't ni waar is": ongedaan maken

Labels: , , , , ,