PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 februari 2008

Zoek(t) dekking

Deze week loopt in het prachtige Barcelona het Mobile World Congress, de jaarlijkse hoogmis van de mobiele toestellen. Als ik de e-mail storm van persberichten mag geloven, dan kan alles in 2008...


Net zoals vorig jaar dus.

Maar ik dwaal af van een klaagzang. Het strafste persbericht dat ik deze week in mijn mailbox kreeg, was de aankondiging van een gsm met HSDPA. "Met een surfsnelheid van 7.2 Mbps"

Over de werkelijke prestatie ga ik zwijgen, maar dit soort dingen maken mij eigenlijk ronduit depressief.
Terwijl een Antwerpenaar of Brusselaar televisie kan streamen op zijn gsm. Mag ik in Langdorp blij zijn met een gebroken gesprek op het terras. Soms haal ik binnenshuis drie blokjes, maar in praktijk blijft telefoneren uitgesloten.
De trieste realiteit is dat ik al acht jaar op dat terras sta om een deftig mobiel gesprek te voeren. Enfin, de laatste twee jaar is het iets beter. Soms kan het al de keuken als ik tegen de buitenmuur sta.

Tot een paar maanden terug viel daar nog redelijk mee te leven, maar nu hangt het gewoon mijn keel uit. Telkens ik van thuis uit werk moet ik bij gebrek aan verbinding mijn thuisnummer opgeven. Wat dan weer tot gevolg heeft dat mijn moeder soms onverwacht een woordvoerder of PR-man aan de lijn krijgt. Niet dat ik mij schaam om op 23-jarige leeftijd nog thuis te wonen, maar de professionaliteit is op zo’n moment ver te zoeken.

Enfin, als u tegen deze tijd nog niet heeft afgehaakt, dan doe ik het wel. Het is deprimerend te horen dat er elk jaar zoveel meer mogelijk is, maar de voorwaarde blijft wel dat het moet renderen. Als ik zelf volgens die logica moet werken, dan ben ik morgen nog uitsluitend per e-mail te bereiken. Want vijftig euro per maand betalen geeft nog geen recht op een beetje kwaliteit…

Labels: , ,