PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 april 2008

Licht frustrerend

Beste (sd),
Waarde concullega bij Het Laatste Nieuws/De Morgen,


In tijden waar het internet van journalisten opgejaagd wild maakt, en bronnencontrole of een unieke invalshoek steeds moeilijker worden, begrijp ik dat niet alles correct verloopt. Zelf geef ik ook toe dat veel, zoniet het merendeel van mijn informatie uit enkele honderden andere sites en kranten komen. Uiteraard steeds met bronvermelding uit respect voor wie het werk doet.

Maar als u mijn artikel leest en er vervolgens met een paar aanpassingen er het uwe van maakt. Wees dan tenminste zo slim om u niet nog meer te laten verraden door de quote te laten staan.


Met vriendelijke groeten,

Pieterjan

Labels: , , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Bad, Mean & Ugly said...

't Blijft een evenwichtsoefening.

Moest de quote er niet ingestaan hebben, zou het dan nog naar plagiaat geroken hebben. Jij hebt tenslotte de mosterd toch ook bij anderen gehaald, niet?

Concullega: leuk gevonden maar onbestaand Nederlands denk ik ;)

woensdag, april 02, 2008 12:47:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Uiteraard Chretien, al wist ik het eigenlijk maandag al maar kon ik toen nog geen bevestiging krijgen.

Wat concullega betreft, het staat inderdaad niet in het groene boekje, maar bij mijn weten duikt het toch al enkele jaren op.

woensdag, april 02, 2008 7:53:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hoe vaak doet een journalist niet meer dan een Belga inkorten, maar zet die er toch zijn of haar initialen onder?

woensdag, april 09, 2008 11:16:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home