PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 april 2008

Uw computer is offline, voor een stukje

Sinds ik enkele maanden terug met Vista (64 bit) ben begonnen heb ik meerdere aanvallen van agressie per meek. Maak u geen zorgen, ze spelen zich vooral achter mijn bureau af. De tot irritatie drijvende UAC staat al van in de eerste week uit. Hoewel mijn computer volgens windows dan niet veilig is, heb ik geen zin om elke scheet nogmaals te bevestigen.

Maar het meest storende aan Vista is toch wel de achterlijke internetverbinding. Onder XP heb ik meermaals het netwerkkabeltje uitgetrokken en terug ingestoken zonder langdurige gevolgen. Onder Vista is het hier nodig om te herstarten. Of het nu gaat om twee seconden uittrekken, of wisselen van de router naar de directe kabel. It doesn't matter, things just worked.

Tot nu toe was het meestal de regel dat mijn hele internet wegviel. Vandaag wordt die situatie helaas nog onbegrijpelijker. Op het moment van schrijven kunnen Windows Mail, Internet Explorer en Adobe updater niets van het internet halen. MSN (na de vijfde poging), Gmail/Firefox en dus ook deze blogsite kunnen het wel.



















Leve de vooruitgang!


PS: mocht u het zich afvragen of het misschien aan mijn internetverbinding ligt: mijn moeder heeft met haar XP laptop geen problemen

Labels: , , , ,