PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

02 mei 2008

Bellen met staatsveiligheid...

"Allo?"
Goeiedag, ben ik bij staatsveiligheid?
"Ja."
U spreekt met Pieterjan Van Leemputten, ik ben journalist. Naar aanleiding van de berichten in de media over de Chinese hackaanval had ik graag met een woordvoerder van uw dienst gesproken.
"Moment, voor ouelk krant was dat?"
(doet uitleg dat er naast de kranten ook prachtige websites zijn die het nieuws coveren)
"En ouat waz u naam?"
Pieterjan Van Leemputten
"Pieter van teenput?"
Van Leemputten
"Van deelput"
Van Leemputten
"Ah, Van eembut."
Ja.

Nu ben ik niet de meest staatsgevaarlijke man, maar mocht Osama Bin Laden himself zich hebben verklapt in dit gesprek, ze zouden het niet eens geweten hebben...

(man komt terug aan de telefoon)
"Oe moet mail"
Excuseer?
"Oe moet een mail sture, met vragen in."
Oke, geeft u het adres maar. Is het overigens mogelijk om voor 16 uur te antwoorden? Mijn artikel moet vandaag nog af zijn.
"We zul probeer. Et adres is"
(Hierna volgt een gebrabbel waarbij hij drie keer moest spellen volgens het NAVO-alfabet om verstaanbaar over te komen.)

SECAG at skaajnet punt be-e

@Skynet.be?
"dat klopt."
--

Voor wie het niet weet, de online administratie van dit land kost een paar miljoen euro. Maar een gepersonaliseerd emailadres is blijkbaar niet mogelijk. Aanvankelijk dacht ik trouwens dat het een verkeerd nummer was en bijgevolg een flauwe grappenmaker aan de lijn had, maar toen ik een half uurtje later terugmailen (zoals verwacht door een fout in het mailadres) kwam dezelfde man van staatsveiligheid aan de lijn.

Professionaliteit zit soms in een klein hoekje.

Ps: ik heb nog altijd geen antwoord teruggekregen.

Labels: , ,