PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

30 juni 2008

Damage control

Vanmorgen dacht ik even dat god mij wou belonen voor mijn inzet voor een betere wereld. Uit het niets voegt een knap meisje mij toe op msn en ze begint meteen tegen mij te praten. Niet zomaar een knap meisje, een heel knap meisje mag ik wel zeggen.

Mijn waas van verliefdheid gebaseerd op de foto in haar avatar was helaas snel voorbij. Ze kwam niet bij mij voor mijn kathedraal van een lichaam, ongelooflijke intelligentie, literair talent of prestaties waar ik in mijn blog niet te veel over kwijt wil. Neen, ze had mijn hulp nodig en om wel vrij dringende redenen.

Wat bleek: twee jaar geleden heb ik hier mijn persoonlijke top drie geplaatst over een niet nader genoemde missverkiezing in een niet nader genoemde provincie. Over schoonheid kan je discussiëren, maar één kandidate moest het in de reacties ontgelden toen een anoniemeling wist te zeggen dat een bepaald tweedelig rondvorming lichaamsdeel niet van nature zo rondvormig was.

Op zich heeft niemand zich ooit druk gemaakt over die schoonheidscorrectie en eerlijkgezegd was ik het meisje al lang vergeten, gezien ze in eerste instantie al niet in mijn top drie zat. Maar het internet vergeet niets. De jaren zijn verstreken en het meisje dat ooit de ambitie had om miss te worden heeft nu een educatieve functie. Bij zo'n job komen ook kinderen kijken, bij die kinderen komt ook huiswerk op de computer kijken en op die computer zit Google....

Staat daar toch wel niet dat de juf een paar valse.... youknowwhat heeft! Op deze jongeman zijn blog nog wel!
--

Soit u snapt het plaatje. Ik heb de onthullende commentaar verwijderd en in deze post bewust geen namen genoemd om het probleem niet groter te maken dan het al is.

De achterliggende boodschap is echter een pak belangrijker. Ongeacht wat je nu doet en waar je het internet nu voor gebruikt: tijden veranderen. De meisjes die enkele jaren geleden halfnaakt op fuifsites verschenen, zijn intussen (bijna) allemaal keurige vrouwen geworden. Al dan niet getrouwd, al dan niet met het idee dat alles ver achter zich ligt.

Zelf heb ik natuurlijk makkelijk praten. Jaag mijn naam door Google en u komt buiten deze blog terecht op de paar duizend hits via mijn werk of de sites die de artikels er van stelen (no kidding, ik schrijf met momenten blijkbaar voor de halve blogwereld).

Maar het blijft oppassen. Op dit eigenste moment kan ik drie kersverse leraressen de schaamte van hun leven bezorgen gebaseerd op feiten en foto's van nog geen vijf jaar geleden. Degenen buiten die beroepsklasse vermeld ik niet, maar stiekem hoop ik dat een van hen het schopt tot toppolitica/zangeres/topmodel/woordvoerster of iets waar ik achteraf nog eens in mezelf kan om lachten. In tussentijd: Google uzelf en verwijder gênante zaken voor ze vanzelf weer opduiken.

Labels: , , , , ,

2 Comments:

OpenID perspectief said...

PJ,

Als ik je naam Google kom ik vrij snel uit op de Vlaamse Gender Kring. Opvallend hoe toch altijd blijkt dat je je collega's nooit helemaal kent... :-)

maandag, juni 30, 2008 10:05:00 p.m.

 
Anonymous Cursief Huigje said...

schitterend! amusant!

woensdag, juli 02, 2008 10:39:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home