PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

30 juni 2008

Verkeersagressie

Het is zover. Net geen vijf jaar nadat ik mijn rijbewijs behaalde jaag ik me zowel op in oude als jonge weggebruikers.

Op mijn weg naar huis vanuit het mooie Kempenlandschap reed ik al cruisend over de tweevaksbaan tussen Geel en Westerlo. Out of the blue steekt er een oud vrouwtje de weg over met haar fiets. De tweede versnelling had ze niet meteen gevonden, het zebrapad met verkeerslichten iets verderop evenmin. Om ongelukken te voorkomen blijf ik op het linkerrijvak en rem ik voldoende af zodat ze kan oversteken.

Net op dat moment is het wat je noemt "wrong time, wrong place". Terwijl het oud vrouwtje net over was, rijdt er al even out of the blue (blue is de tegengestelde richting, uiterst links van mijn positie) een rode BMW de baan op. Zonder het nodig te vinden om op een drukke baan tijdens de spits even rond te kijken vliegt ie mijn baanvak op en op dat moment gaan er drie dingen door je hoofd.

-Waar is dat oud vrouwtje?
-Hoe geraak ik hier weg zonder iemand te raken (ik had geen onmiddelijk idee van het verkeer op het rechterbaanvak)
-Wat schaft de pot straks? (minder relevant, maar toch...)

Uiteindelijk zat er niets anders op dan in pure Need For Speed-stijl het stuur om te gooien om op het rechtse baanvak (en een stukje parkingstrook) terecht te komen. De BMW in kwestie haalde mii nog in, al kreeg ik aan de verkeerslichten uitgebreid de kans om "INCOMPETENTE RANDDEBIEL" zijn richting uit te scanderen. Het snotjong van dienst keek nog een keertje maar draaide dan af richting whateverthatplaceontherightis.

Misschien wordt het tijd dat de NMBS de lijn Aarschot-Turnhout eens aanlegt.

Labels: , ,