PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

11 juni 2008

Waarom overheid en web 2.0 niet samengaan

Geachte heer Vandenbroucke,
Beste Frank,

Laat me beginnen door u te bedanken dat u zoveel tijd steekt in het onderwijs en dan in het bijzonder in dat van onze kleuters. We kunnen in Vlaanderen niet genoeg investeren opdat onze allerkleinsten alle kansen krijgen.
Al even formidabel dat u 2008 heeft uitgeroepen tot jaar van de kleuter. Toegegeven, in deze politiek woelige tijden laat dat ruimte voor grapjes, maar zo zijn we niet.

Nog formidabeler dat u speciaal voor dat jaar een website heeft opgericht waarin u jonge ouders aanspoort om hun kleine bedplasser zo vroeg mogelijk naar de kleuterschool te sturen. Ik kan het hen alleen maar aanraden, niet omdat ik zelf al kinderen heb, maar omdat de kleuterschool gewoon nog zo'n tijd van spelen, slapen, en neuspeuteren was. Een combinatie die ik nu noodgedwongen moet uitstellen tot tijdens mijn vakantiedagen.

Maar het formidabelste is toch wel de ongelooflijk leuke interactieve modus waarmee iedereen onze kleine kleutertjes woorden in de mond kan leggen. De beste manier om op romantische wijze aan je vriendin "jij bent een leuk meisje" te zeggen, of de iets minder lieve uitspraken als "Je bent een triest figuurtje". Enfin u begrijpt mij, ik ben razend enthousiast over deze revolutionaire manier van communiceren. Meer zelfs, mocht elke politicus zo zijn woordenschat inspreken dan was er zelfs geen nood meer aan de media. Iedereen maakt er zijn eigen boodschap van.
---

Maar nu genoeg gezever. De reden waarom web 2.0 en overheid niet samengaan is omdat user generated content gaat leiden tot funny generated content of ergere gevallen gore content.
Dank u voor het lezen, en niet vergeten...

Labels: , , , ,