PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

10 september 2008

Apple doesn't like Vista

Apple heeft tijdens zijn meest recente hoogmis een aantal nieuwe dingen voorgesteld. Nieuwe iPods, nieuwe functies (die eigenlijk al langer in andere toestellen zitten) en... iTunes 8!

Nu kan het aan mij liggen maar ik raak niet echt opgewonden van nieuwe software. Meestal ben ik zodanig vertrouwd met de oude versie dat de nieuwe echt wel gebruiksvriendelijk en revolutionair handig (niet gewoon revolutionair) moet zijn om mij te overdonderen. Dat daar vandaag een 8 staat en een paar jaar geleden nog een 5 of 4 kan me eigenlijk niets schelen, als het maar werkt.

En daar wringt het schoentje. De software van Apple werkt... Met hardware van Apple en iTunes 8 is daar een schitterend voorbeeld van.

Daarstraks kreeg ik een stevige waarschuwing van een collega. Hij kreeg tijdens het testen van versie 8 alleen maar een Blue Screen of Death (BSOD) te zien. Nu kan je zeggen van Vista wat je wil, maar ik heb sinds mijn installatie in februari nog nooit een BSOD gehad. Al besef ik wel dat dit is omdat ik met nieuwe hardware werk, een kennis van me komt het schermpje iets vaker tegen.

Maar feit is en blijft: iTunes 8 + Vista = crash.

Apple is een bedrijf met 24 miljard dollar omzet en 28.000 werknemers wereldwijd. Het lijkt me heel moeilijk te geloven dat er niemand, al is het maar per ongeluk, een Vista-machine heeft en.... al is het ook per ongeluk, versie 8 al eens heeft geprobeerd alvorens het aan de paar miljoen gebruikers aan te bieden...

Let's face it, Apple probeert hier op zeer subtiele, doch smerige wijze zijn perfect gewaande producten te laten afsteken tegenover Vista dat het imago van een Bulgaarse Aldi-wijn heeft. Het etiket klinkt leuk maar het blijft kotsen met hoofdpijn. Dat imago moet ik trouwens steeds meer ontkrachten. Voor 95 procent van de tijd ben ik een tevreden Vistenaar, mijn acht jaar oude webcam werkt niet meer en soms doet het netwerk wat moeilijk, maar ondertussen zijn de ergste frustraties voorbij. Behalve wanneer Apple iets nieuws uitbrengt natuurlijk.

Update: Gizmodo, het Apple forum enz... hebben het ook al gemerkt.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous David said...

Vista is dan ook een goed stukje besturingssysteem :-)
Ik heb er ook geen klachten van, en heb niet bepaald de allernieuwste hardware :-)
Mijn webcam bolt eveneens niet, en de multimediatoetsen van mn toetsenbord ook niet. Maar voor de rest loopt alles perfect!
iTunes crasht hier weliswaar niet, maar het is zo ongelofelijk traag :( Maarja, als Apple iets maakt, kunt ge weinig anders verwachten eh...

vrijdag, september 12, 2008 5:35:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

warhammer gold warhammer money warhammer accounts tibia money tibia gold tibia item runescape accounts buy runescape accounts runescape money runescape gold runescape gp runescape power leveling runescape powerleveling cheap rs2 powerleveling runescape equipment buy rs equipment runescape runes cheap rs2 runes runescape logs cheap rs2 logs runescape items buy runescape items runescape quest point rs2 quest point cheap runescape questpoint runescape gold runescape items runescape power leveling runescape money runescape gold buy runescape gold buy runescape money runescape items runescape accounts runescape gp runescape accounts runescape money runescape power leveling runescape powerleveling tibia gold dofus kamas buy dofus kamas wow power leveling wow powerleveling runescape questpoint rs2 questpoint Warcraft PowerLeveling Warcraft Power Leveling World of Warcraft PowerLeveling World of Warcraft Power Leveling Hellgate money Hellgate gold buy runescape logs buy rs2 items cheap runescape items Hellgate London gold Guild Wars Gold buy Guild Wars Gold runescape items rs2 accounts cheap rs2 equipments lotro gold buy lotro gold buy runescape money buy runescape gold buy runescape runes lotro gold buy lotro gold runescape money runescape gold cheap rs2 powerleveling eve isk eve online isk buy runescape power leveling rs2 power leveling tibia gold tibia item runescape accounts Fiesta Silver Fiesta Gold Scions of Fate Gold Hellgate Palladium Hellgate London Palladium SOF Gold Age Of Conan Gold AOC Gold ArchLord gold tibia money tibia gold runescape accounts runescape gold cheap rs2 powerleveling buy ArchLord gold DDO Plat Dungeons and Dragons Online Plat

woensdag, oktober 29, 2008 3:43:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home