PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

02 september 2008

Clubreport 1: I'm a local celebrity¿

Voor het eerst in drie jaar heb ik nog eens een blogpost geschreven met pen en papier. Op dit eigenste moment ben ik een stevige kater aan het verwerken, dus in afwachting daarvan is er genoeg tijd om mijn literair meesterwerk van vannacht uit te tikken. Opnieuw mijn excuses voor tikfouten, this is not my favorite keyboard.
---

Ondertussen (maandag 4 uur ´s nachts) meer dan 24 uur met vakantie en het bevalt me hier wel. Aanvankelijk ging ik vanavond gewoon iets drinken met Nele en Ben (de mensen die ik op de luchthaven al tegenkwam), maar tegen middernacht stond ik terug alleen voor het hotel.
Dus wat doe je alleen op een eiland met alleen maar vrije tijd? Juist: taxi¡ "take me to a good club." Dat werd uiteindelijk shoppingcenter Cashbah, waar s´nachts een paar disco-pubs openen.

Strange things happened there. Blijkbaar lijk ik vrij hard op een bekende Ier (vraag me niet welke). Op dat moment wist ik dat nog niet, maar het verklaart een beetje waarom er plots twee Britse jongedames voor mijn neus stonden. Ik gebruik het woord jongedames, maar de term ´wijven` is meer op zijn plaats. Aandachtsvragend zat de ene meer aan mijn kont en t-shirt dan ik zelf aan mijn pintje. De andere concentreerde zich op het meer intensere `druk uw gat zo hard en snel mogelijk tegen PJ aan.` Dat tweede kan ik in zekere mate nog appreciëren, maar na twee jaar salsa, verwacht ik van een vrouw toch een beetje ritme en een beetje voorzichtigheid in de zone waar mijn toekomstige kinderen liggen opgeslagen (ik weet dat dat biologisch niet klopt maar gun me de uitspraak).

Het grappigste was echter toen ze hun mond opentrokken. Ik spreek en begrijp Engels, maar niet het binnensmonds gekwetter wat die twee produceerden. "aeou eh si-eh" kwam er maar uit. Waaruit ik dacht te begrijpen dat ze dachten dat ik een zanger zas. Tien minuten later en veel gezaag over mijn zogezegde `euhlfehnd` (girlfriend) later bleek dat die eerste dus stond voor "are you single?" I kid you not, de conversatie van vanmorgen met de Spaanstalige kamermeid ging zelfs vlotter.

Vraag me niet hoe, maar via deze twee ben ik aan de praat geraakt met Dave en Matt, een Brits koppel. Matt is trouwens een meisje voor alle duidelijkheid. Dave vertelde me dan dat ik vrij hard op een famous McIrish lijk en zijn vriendin geloofde dat grapje meer dan een uur lang.

Anyway, na ons bezoek aan `Rogers`, waar de sfeer goed was en de drank stikduur, gingen we verder op tocht door de Kashbah. The Garage bleek toen even the place to be. Matt mag dan niet de knapste zijn, ze slaagde er mooi in om ons negen vodka-lemonades te bezorgen voor 21 euro. Britten kunnen trouwens niet zuipen, ze zijn gewoon snel zat. Uiteindelijk heb ik 4,5 van die negen zelf binnengekapt. Als u weet dat de verhouding sterke drank/fruitsap hier 50/50 is (bij ons 30/70), dan beseft u dat het hierna iets moeilijker werd om details te onthouden.

Een beetje beroemd en een beetje zat stond ik daar terwijl Dave en Matt mij absoluut aan "hot chicks" wilden introducen. Mij niet gelaten, ware het niet dat ik me afvroeg hoe hot ze zou zijn afgaande van hun eigen standards voor elkaar...
---
Even tussendoor: terzijl ik dit uittik zijn ze rechts van mij een computer aan het vervangen. Omdat de pc`s hier in de zetel verwerkt zijn, wordt hier dus een hele zetel afgebroken zodat de technieker van dienst alles kan monteren. De twee twaalfjarige meisjes aan de linkerkant amuseren zich er rot mee. Ze zitten bijna naast elkaar en nog zijn ze met elkaar aan`t chatten.
---

Maar terug naar de pub waar een niet-onknappe blondine op me afstapte. De woorden "ken ik u van ergens" kwamen in mij op, maar ik hield wijselijk mijn mond tot zij de hare opende.
"Zijt gij de broer van Annelien niet?", klonk het.

Dus op 3070 km van huis, nadat ik op de luchthaven al een vriendin en haar vriend was tegengekomen, loop ik eventjes een vriendin van mijn zus tegen het lijf. Jammer genoeg eindigt haar vakantie net.

Tot zover alles wat u moet weten. Of misschien deze nog: geloof het niet te snel als proppers je binnelokken met "we`ve got Stella and Jupiler." Zo ben ik vlak voor het slapengaan nog een duistere bar binnengelokt. Helaas bleek het enige betaalbare er San Miguel te zijn, best nog wel te drinken, maar toch een zware teleurstelling op een vakantiebestemming waar je alle tien meter een Heineken-café tegenkomt...

Labels: , , ,