PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

16 oktober 2008

Kotsbeu

Dat is kort en krachtig mijn gedacht over.

De crisis, de regering, de begroting, de aandelen, Fortis, KBC, Kaupting Bank, Citybank, Dexia, kredieten, Amerikaanse verkiezingen, nationaliseringen, 'de politiek', 'de aandeelhouders', 'de spaarders', 'de begroting' en elk mogelijk synoniem dat u kunt bedenken voor al het gezeik dat de afgelopen drie weken in het nieuws is geweest.

Ik ben bijna 24 jaar, Fortis-klant and I don't give a sh*t. Ik zou eerlijk gezegd al blij zijn mocht ik 20.000 euro hebben om terug te vragen aan de regering.
--

Mijn excuses als bovenstaande kakafonie wat vreemd overkomt maar de spreekwoordelijke druppel is daarnet gevallen toen het voor het twintigste avondmaal op rij ging over 'DE CRISIS'. (Beeld u een dramatisch geluid in als u het woord leest.)

Oke, het gaat slecht met de wereld, maar op dit moment ben ik meer een slachtoffer aan het worden van de mensen die er over zeiken dan over de crisis zelf. Ik heb het over mensen die het economisch inzicht van een walnoot hebben, maar wel heel schreeuwerige uitspraken op 'den teevee' en in 'de gazet' oppikken.

Oppikken is trouwens de perfecte omschrijving, want vraag iemand welke krant, welke pagina of wat er exact in stond en ze weten het niet, simpelweg omdat ze het NIET LEZEN. Ik ben al blij als ze tenminste tot aan de tweede alinea zijn geraakt.























De reden waarom ik zoveel lager verderschrijf is omdat u anders ook had afgehaakt en meteen begrijpt u mijn punt. Mensen (ik ook) zijn lui en willen hun informatie liefst samengevat in blokjes van hooguit 500 tekens.

-Of in opgesomde puntjes.
-Die alles stap voor stap uitleggen.
-Met voldoende bevestiging dat ze het zeker begrijpen. Zo dus.

PJ's handleiding voor de crisis van 2008
-Als u geen Fortis-aandelen heeft, of minder dan pakweg 500 euro in een beleggingskorf van 20.000 euro. STOP CARING!

-Als u geen geld heeft bij Kaupting Bank, of geen Citybank-belegging die eigenlijk van Lehman Brothers was: STOP CARING!

-Als u niet bent ontslagen of daar momenteel geen directe aanleiding voor is: STOP CARING!

-Weet u iets niet? Ga het na bij een betrouwbare bron. Maak eventueel een afspraak met uw bank in plaats van te gokken naar antwoorden op café.

-De begroting is een klucht, maar dit mag u eveneens iets schelen want we hebben niet eens een deftige regering.

-De toplonen van 'al die politiekers' en 'al die bankiers' zijn samen met 'die wilde feestjes in Monaco' een fractie in vergelijking met het geld dat weg is. Ja, ze moeten volgens mij ook inleveren, maar neen, stop met daar over te zagen want het is niet het belangrijkste punt.

-Praat enkel over geld en economie als u WEET waarover u praat. Ik stoor me al drie weken aan mensen die er van uitgaan dat ik alle details van de crisis weet. Het zijn helaas dezelfde mensen die denken dat ik kan programmeren of hacken, gratis computers krijg, ze telepatisch kan herstellen en onbeperkt veel vakantie heb omdat ik af en toe van thuis uit werk.


Tot slot: Negeer mensen die niet 100% weten waarover ze praten. Ik heb het over mensen die slechts toevallig een nieuwsbericht oppikken, die beginnen met "ik heb horen zeggen" of "ik heb gelezen". Als ze kunnen antwoorden wat er op het eind van een artikel staat, en ze hebben het stukje info daadwerkelijk begrepen, dan kunnen we er misschien iets mee aanvangen. Alle andere speculaties zijn eenvoudigweg nog minder waard dan het Fortis-aandeel zelf.

Labels: , , ,

3 Comments:

Blogger goooooood girl said...

i like......

zaterdag, oktober 18, 2008 8:57:00 a.m.

 
Anonymous lien said...

ik wil u niet nog kwader maken door dit op te merken maar het is Citibank ipv Citybank. Waar is de tijd dat gij mijn foutjes eruit haalde he... Ge hebt wel gelijk wat het gezeik over de bankcrisis betreft maar vergeet niet dat ge niet de enige bent die dit de hele dag moet horen en beleven...

Groetjes van de zusje

financieel adviseur bij jawel... Citi...

dinsdag, oktober 21, 2008 7:47:00 p.m.

 
Blogger Henri Menheere said...

Ik voel me net als jij een zeik-slachtoffer. Maar had ik dit wel moeten lezen? Want wie zegt dat jij er alles over weet? :p

Ik zeg eerlijk tegen iedereen die erover begint: "Ik snap er niks van" And indeed, I don't care.

Oh en Lien, je haalt er blijkbaar zeer selectief taalfouten uit, want er staat nig een taalfout in het bericht. Het moet kakofonie zijn en niet kakafonie :-) Net op een andere blog geleerd hehe

donderdag, oktober 23, 2008 10:32:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home