PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

28 oktober 2008

Persberichten schrijven voor dummies

Deze namiddag kreeg ik een mailtje met 'belangrijk nieuws!' in de onderwerpregel. In tegenstelling tot anderen zijn dit echter de mails die ik meteen wil openen. Niet voor het nieuws, wel voor de ongetwijfeld geweldig foute opstelling.

En jawel, die was er. Vergeet berichten over virtualisaties, 'groot bedrijf X doet ook iets groen' of 'ons onderzoek wijst uit dat wij keigoed zijn', het persbericht van de dag opent als volgt:

Onderwerp: Belangrijk Nieuws!

Geachte media!


Bij deze stuur ik u een brief met zeer belangrijke informatie. Ga er maar even goed voor zitten!

(En dit is nog maar de eerste zin)
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor PR-mensen en hun talent om absoluut irrelevant nieuws om te toveren tot het volgende wereldwonder. Voor minder professionele verenigingen, die waar nonkel David de mailing verzorgt, heb ik zelfs vrij veel sympathie. Bovenstaande opener daarentegen is fout op elke mogelijke manier.

1) Het! overdadig! gebruik! van! een! uitroepteken! is! storend! EEN BEETJE ZOALS TIKKEN IN HOOFDLETTERS, BEGRIJPT U?

2)'Belangrijk nieuws' is geen onderwerp. In principe zou het al belangrijk moeten zijn omdat je er een mediamailing voor opstelt. De onderwerpregel bevat kort het onderwerp, bij voorkeur kort genoeg zodat ie net te lezen is in Outlook.

3) "Bij deze stuur ik u een brief met zeer belangrijke informatie." Een e-mail is geen brief en anders heeft u wel zeer straf carbonpapier voor de mensen in CC. Again: we weten dat het belangrijk nieuws is. Je bent de eerste keer al in mijn achting gedaald, don't fuck it up again! (yep!)
We gaan verder:

Onderwerp: Belangrijk Nieuws!


Geachte media!

Bij deze stuur ik u een brief met zeer belangrijke informatie. Ga er maar even goed voor zitten!

4) 'Ga er maar even goed voor zitten!' Met uitzondering van een paar Blackberriërs & Co, leest de meerderheid van de e-mailers zijn berichten al zittend. We zijn intussen twee zinnen en een onderwerpregel verder zonder te weten waar het over gaat.

En waar gaat het nu weer over?


Onderwerp: Belangrijk Nieuws!

Geachte media!

Bij deze stuur ik u een brief met zeer belangrijke informatie. Ga er maar even goed voor zitten! Er is buitenaards contact over de hele wereld en in Nederland met name rond Groningen.


Op dit moment is het een feit dat er dagelijks door het hele land ufo´s worden gezien. Vooral boven de provincie Groningen. Wij zijn van de site www.niburu.nl en wij brengen het echte nieuws dat niet op tv te zien is. Hierbij zijn wij ook een UFO-meldpunt sinds 1985 en hebben in deze jaren ongelofelijk veel informatie opgedaan.


Er worden dagelijks meerdere meldingen gedaan vanuit verschillende plekken in Nederland en met name in de provincie Groningen. Ook zijn er steeds meer mensen die contact hebben met buitenaardse wezens, wat wij kunnen bevestigen.


Vrijwel alle burgemeesters zijn hiervan op de hoogte maar nemen nog niet hun verantwoordelijkheid om dit te bevestigen.


Wij verzoeken jullie (de media) om hier aandacht aan te besteden aangezien de burgers het recht hebben om te weten wat er boven hun hoofd gebeurt. Voor deze informatie kunnen jullie bij ons terecht omdat wij alle informatie hierover hebben.


Wij vragen jullie om contact met ons op te nemen op het nummer: 050- 3136868

Het e-mail adres waar jullie ons op kunnen bereiken is niburu_media@live.nl

U kunt ons tevens bezoeken voor informatie en uitleg aan de Nieuwe Ebbingestraat 39 te Groningen.


Met vriendelijke groet,


Vrijwilligers en getuigen van deze objecten van niburu.nl en Insight


Rik

Farzad

Sissy

Arjan

Eva

Vivian

Mark

Minke

Giovanni

Natalja

Lucretia

Maurice

Mark

Bram


P.S Wij staan in contact met nog vele duizenden anderen mensen die ook getuige zijn geweest van ufo´s in de lucht.

Labels: , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Dali said...

Nonkel David en PR mens? Ik voel me geviseerd man :o

En gij hebt last van spam :-)

woensdag, oktober 29, 2008 6:50:00 p.m.

 
Blogger Sien Loockx said...

Ge hebt groot gelijk PJ :)
Kzou zeggen mot er op :P Maar da gaat moeilijk gaan denk ik..

donderdag, november 06, 2008 4:44:00 p.m.

 
Blogger Dries said...

ondanks dat k me als PR-mens in mn gat gebeten voel (kidding) is het echt hilarisch geschreven :D

donderdag, december 18, 2008 8:33:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home