PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

24 november 2008

Oudewijvenregen (Side 07)

Afgaande op de berichten die ik de laatste 48 uur heb gekregen ligt België bedolven onder zo veel sneeuw dat zelfs de opwarming van de aarde eventjes gestopt is. Hier is het niet veel beter. Jullie kunnen nog sneeuwmannen maken, ik zit met kapotte sportschoenen in de regen te pletsen.

En dat pletsen begon vanmorgen om iets na negen toen we een trip naar de Green Kanyon hadden geboekt, een boottocht op een van de grootste stuwmeren van Turkije inclusief lunch enz…. Enfin, tot zo ver de planning.

Na een busrit van een uurtje op een bergweg die me eerder jeep-only leek, kwamen we aan vlak boven het stuwmeer. In de gutsende regen stapten Gunther, ik en twaalf Duitse senioren van de bus, tot tien van de twaalf doorhadden hoe fel het precies regende, waarna ze meteen rechtsomkeer naar hun stoel maakten.

Lang verhaal kort: ook al heb je betaald voor een dagexcursie en sta je gepakt en gezakt op vijftig meter van de boot, als tien Duitse bejaarden ‘Nein’ zeggen, dan moet je gewoon terug op de bus. Als u zich afvraagt hoe de Duitsers zestig jaar geleden zo veel ruzie hebben kunnen maken, dan kan ik het u vanaf nu uitleggen. Zeker toen we iets later te horen kregen dat we zouden terugkeren, maar in geen geval mochten rekenen op een refund, werd deze jongeman toch even uit zijn toestand van vrede en begrip gehaald.

Nog iets korter: Om vier uur deze namiddag mogen we bij de reisleidster van Neckermann onze 2X50 euro gaan terugvragen.

Labels: ,