PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

23 november 2008

“Zit hier ne Jos?” (Side 06)

Na vier dagen staat het vast dat hier bitter weinig actie en avontuur te beleven valt.
Begrijp me niet verkeerd, het is hier leuk maar zwaar uitgaan, trektochten en kitesurfen zitten er niet in. Zelfs voor een deftige gijzeling zit ik in het verkeerde hotel.

Gelukkig is het hier soms ongelooflijk hilarisch. Zo stond ik daarstraks in de mannenkleedkamer van het binnenzwembad. Zoals dat wel eens gebeurt in een kleedkamer stond ik daar bijna adamsgewijs mijn kleren van de kapstok te nemen toen de deur wagenwijd openzwaaide.

“Jôôôôôôôôôôs? Allo? Zit hier ne Jôôôôs?”
Terwijl ik een veel te grote handdoek voor een veel te klein gereedschap stopte, stond ik oog in oog met een vrouw die duidelijk op zoek was naar ‘hare jos’. Nu ik dit nalees besef ik dat het grotendeels situatiehumor is. Maar een fourtysomething vrouw die ongegeneerd de mannenkleedkamer binnenstapt terwijl twee jonge Turken bijna uitglijden van het schrikken is wel degelijk de mop van de dag.

Uiteraard maak je op dat moment de flauwe grap af met de woorden “hier zijn er wel meerdere”. Maar met de Twee Turken en een ietwat oudere heer, was de juiste Jos al snel herkend.

Labels: , , ,