PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

17 december 2008

Proficiat Yves

Toen Yves Leterme in het voorjaar van 2007 zeer aanstormend Guy Verhofstadt en Johan Vande Lanotte moest verslaan, deed hij dat met zeer krachtige en overtuigende woorden. "We need change" is er nooit letterlijk uitgekomen, maar het scheelde niet veel.

In zijn kiescampagne zaten dan ook een aantal zeer terechte hoofdpunten die we echt nodig hadden en die mij alle vertrouwen gaven dat deze man het meende met ons land. Ik som u even de drie op die het meest bijbleven en uiteindelijk achthonderdduizend mensen hebben overhaald.

-Geen regering zonder de splitsing van B-H-V
-Begrotingsevenwicht
-Goed bestuur

In het heetst van de strijd wist hij het voor jan modaal zelfs zeer compact samen te vatten met de woorden "wie gelooft die mensen nog?" Alstublieft beste burger. Al mijn voorgangers hebben nooit iets waargemaakt van hun beloftes. Stem op mij en ik geef u drie simpele dingen die u broodnodig heeft.

Not.

Hij is natuurlijk niet de eerste politicus die lang niet alles doet wat hij belooft, maar Yves Leterme is er niet alleen in geslaagd om weinig te beloven (en dat enorm op te blazen). Hij heeft er gewoon niets van uitgevoerd.
Oke, het is geen gemakkelijke job maar zelfs mentaal gehandicapten doen per ongeluk al eens iets verstandigs. Statistisch gezien moet een bepaald percentage van zijn uitspraken dus toch als 'verstandig' worden omschreven?

Soit ik heb het al langer gehad met het stukje pseudo-regering dat we in dit land hebben. Dat "goed bestuur" twee jaar geleden werd gescandeerd op de manier dat een Vietnamees hoertje 'love you long time' blijft herhalen, heeft me al van bij de start gestoord. De blunders van Leterme, overgoten met een sausje van De Crem zijn blogincident doen mij eigenlijk maar één ding afvragen.

Wie gelooft die mensen nog?

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger goooooood girl said...

i like your blog......

donderdag, december 18, 2008 1:11:00 a.m.

 
Blogger Dries said...

meen ik daar een hidden reference naar Full Metal Jacket te zien?
Ook als k me vergis een mooie samenvatting van het gebeuren ;-)

donderdag, december 18, 2008 8:25:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home