PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

16 januari 2009

"Belangrijk"

Jorn: "PJ wat bedoelt ge met @home/@work in uw nickname?
PJ: "Dat ik van thuis uit werk"
Jorn: "Dus ge hebt tijd?"
PJ: "Nee"
Jorn: "Jama kom eens efkes op Skype, ik moet iets belangrijks zeggen."
PJ: "Ik ben bijna klaar, laat me nog ff gerust."
Jorn: "Efkes maar, 2 sec"
Jorn: "T'is echt belangrijk"
PJ: "ik heb een deadline binnen 30 minuten dus nu niet."



-30 minuten later-

*headset zoeken, aansluiten, Skype opstarten."

PJ: "Ik ben er, wat is er zo ongelooflijk belangrijk"
*Jorn stuurt bestand whatever.docx door*
PJ: "Moest ge mij gewoon een bestand doorsturen?"
Jorn: "Ja ge moet dat eens lezen"
PJ: "En op msn of per mail doorsturen ging niet?"
Jorn: "ja dan moest'k van programma veranderen."
PJ: "WTF?"


*disconnected*

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Vooral mensen zoals Pieterjan zouden zich beter aan hun afspraken houden. En niet uitvliegen bij een early midlife crisis.

En nogmaals Pieterjan bij deze hoeft u niet meer te komen naar de Lan... En ik ging dat vragen, moest je skype niet direct dicht hadden gegooid. En dat bestand stuurde ik door omdat ik dat naar iedereen deed en u na 20 seconden pas een deftig antwoord te formulen!!!!

Grtz,
Jorn

zaterdag, januari 17, 2009 6:38:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

En na uw fantastisch aangepast stuk te lezen, wou ik dit nog even zeggen.

1)Op de vraag waarom stuur je dat bestand nu via skype????
Ik kon dat bestand niet sturen omdat er toen nog geen sprake was van een bestand, waar dat alle afspraken in stonden van de lan!

2) Thuis/Werk
Waarom zou je op msn zitten als je op je werk zit? Als ik op msn zit op het werk (dus met werk bezig zijn) mogen mensen mij storen en ook zelfs moeilijke vragen, anders zet ik msn af. En stel dat dit toch nodig zou zijn (msn) dan maak ik een eigen werk msn account aan, zodat mensen mij niet constant lastig vallen!!

3) Belangrijkheid???
En waarom is het nu belangrijk? Als ik het u de 28ste gezegd had dan kon je waarschijnlijk geen verlof meer vragen, maar sorry dat het zo dringend was.

4)
Als je op skype komt, moet je ook weten dat ik niet direct alles kan vallen voor Pieterjan en dat ik ook bezig ben met sommige zaken.

5) Thuiswerken
En vanuit thuiswerken kan ook zijn dat je eventjes tijd hebt voor andere zaken, en niet 480 minuten bezig bent met je werk!

Grtz,
Jorn

zaterdag, januari 17, 2009 7:38:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Jorn,

1) ge waart al een hele tijd aan het zagen, dus als ik uiteindelijk doe wat ge vraagt en er wordt niet meteen iets gezegd, dan heb ik het gevoel dat ge mijn tijd verdoet.

2)In mijn arbeidsreglement staat letterlijk dat ik op Msn moet zitten, zeker als ik thuiswerk. De reden dat ik geen aparte account heb ik een bewuste keuze omdat 99% van mijn vrienden begrijpt dat ik dan enkel voor belangrijke zaken wil gestoord worden.

3)Inderdaad, ik weet het liever nu dan binnen 10 dagen. Maar voor zoiets is e-mail het geschikte communicatiemiddel. Mensen lezen het wanneer ze tijd hebben en worden bijgevolg minder gestoord door dezelfde boodschap.

4)Dat begrijp ik, maar gezien je de vorige 30 minuten stond te trappelen om het te zeggen, verwachtte ik dat dat ook onmiddellijk ging gebeuren.

5)Dat kan, en dat was er ook toen ik op Skype kwam. Maar als er moet gewerkt worden dan is dat mijn eerste prioriteit en ik verwacht dat anderen dat respecteren. Ik ga ook niet eisen dat ge springt voor mij op het moment dat ge dringend een paper moet afwerken.

6)Mijn excuses als ik u hierdoor op de kast heb gejaagd, maar uw manier van binnenvallenenalleaandachtopeisen vond ik enorm arrogant. Zeker als ik dan onmiddelijk duidelijk maak dat ik op dat eigenste moment geen tijd had.

zaterdag, januari 17, 2009 8:17:00 p.m.

 
Anonymous robrecht said...

classic :)

zaterdag, januari 24, 2009 6:41:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home