PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

03 maart 2009

De perceptie van datingsites


Datingsites hebben bij mij nooit veel enthousiasme kunnen opwekken. Anno 2000 omdat het een beetje schraal was, anno 2009 omdat ik er geen vertrouwen in heb.

Dat laatste komt vooral door de meer 'directe' advertenties die me her en der overvallen. Reclame als "Wil je geile seks in Rillaar" of "meet hot fuckables in Heist-Op-Den-Berg" geraken niet voorbij mijn bullshit-detector. Maar ook ernstigere beloftes zoals de SpeedDate-spam van Facebook doen mijn vertrouwen in de hele zaak teniet.

Vandaag is mijn vertrouwen nog net ietsje meer weggezakt omdat mijn vermoeden in 'ontmoedingssites' werd bevestigt door het schitterende edoch ongepaste VKMag. Ze kregen namelijk een anonieme tip met de inloggegevens van 'datingsite' Mijnlekkerstefoto.nl. Uiteraard niet volledig vergelijkbaar, maar onderstaand citaat zegt genoeg.
De site heeft aardig wat nep accounts en 500 echte vrouwen tegenover 10.000 mannen. Dus van een lekkere verdeling is niet echt sprake, tenzij de ingeschreven dames natuurlijk van Gangbangs houden. Thanx 2 Inject 2own.

Ergens heb ik medelijden met mannen die geloven dat er achter een thumbnail duizenden gewillige vrouwen zitten, verlangend naar... een lelijke dikzak die wolven kan verjagen met zijn boeren (guilty!). Anderzijds weer net niet. Hoe meer mannen (en vrouwen) betalen voor dit soort onzin, hoe langer fake datingsites blijven bestaan. Net zoals de kankermails: ze bestaan zo lang anderen er in geloven.

Labels: , , ,