PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

07 april 2009

Welkom bij Telenet - deel 1

Sinds de komst van mijn HDTV ben ik overgestapt naar een Goldshake van Telenet. Zeer veel genot voor vijftig euro per maand en dankzij de optie 24 Belgium bellen we zelfs de hele dag gratis naar vaste lijnen voor slechts vijf euro per maand extra.

Tot zover de bovenkant van de medaille want vandaag kwam onze eerste afrekening. Een verwarrend summum van telefonie, internet en televisie waar ik na twintig minuten uit was. De conclusie was al snel duidelijk, de optie 24 Belgium werd niet doorgegeven ondanks het feit dat die wel op mijn bestelbon stond.









In praktijk komt dit neer op een goeie tien euro die ze ons te veel aanrekenen. De bakker zou u terugbetalen, de overheid zou het vereffenen met een volgende afrekening (of zeer laat terugstorten). Telenet heeft zo zijn eigen methodes...

(Recontructie in losse lijnen)
"Hallo klantendienst, hier klopt iets niet. Kan het zijn dat jullie de Optie 24 Belgium zijn vergeten?"
"Die staat hier niet aangegeven meneer."
"Vreemd, ik had ze zeker aangeduid." (snel aanvullend) "Oh, ik zie hier net jullie bevestigingsmail en daar staat het nochtans op aangeduid."
"Dan zal dat een vergissing zijn, ik activeer het meteen na ons gesprek, want als ik het nu doe verbreekt de lijn." (wtf?)

"Had u verder nog vragen meneer?"
"Ja, hoe lossen we de huidige factuur op want hier staat tien euro te veel op en vermoedelijk zal de volgende ook deels foutief berekend zijn als u nu pas die Optie 24 Belgium activeert."
(twijfelt eventjes)
"Wel ik kan u een compensatie voor telefonie aanbieden."
"En wat houdt dat in?"
"Dan betaalt u één maand geen telefonie."
"Maar hoeveel is dat dan want in jullie Goldshake zit alles samen"
"Goh dat kan ik niet exact zeggen, dat zal rond de achttien a twintig euro zijn."
"Dat klinkt goed, maar kunt u niet gewoon de factuur corrigeren want nu weet ik niet hoe veel ik door jullie vergissing meer ga moeten betalen volgende maand en u kunt me niet precies zeggen hoe veel de compensatie bedraagt."
(Vrouw raakt lichtjes geïrriteerd door mijn logische vraag)
"Kijk meneer, wij kunnen niet crediteren, ik kan u die compensatie aanbieden. Gaat u daarmee akkoord?"
"Dat weet ik niet, want u biedt mij een onbekend bedrag aan ter vergoeding van een kost waarvan u noch ik momenteel kunnen zeggen hoe hoog of laag die ligt."
(zeer lange stilte)
"Mevrouw?"
(Geïrriteerd)
"Kijk meneer, wij kunnen niet crediteren, die compensatie is het enige dat ik u kan aanbieden."
(PJ raakt redelijk geïrriteerd)
"Mevrouw, u mag mij die compensatie geven, u regelt die Optie 24 Belgium, maar als onze extra kosten door jullie vergissing hoger uitkomen dan de vergoeding, dan verwacht ik volgende maand uiteraard een nieuwe rechtzetting."

Omdat we elkaar grondig beu waren ben ik ingegaan op het aanbod en eindigde het gesprek kort hierna. Leuk om te weten is dat mevrouw mij tijdens het gesprek een regelrechte leugen heeft verteld met de woorden "wij kunnen niet crediteren". Dat verhaaltje krijgt u een volgende keer, samen met de reden waarom mijn moeder als de dood is voor een domiciliëring bij Telenet.

Labels: , , , ,

1 Comments:

Anonymous David said...

Bij een fatsoenlijke bank zouden ze u ook terug betalen :D

donderdag, april 09, 2009 5:22:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home