PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

17 juli 2009

Pro-pedo's, gedraag u

Als u dit weekend zin heeft in een serieus WTF-gevoel dan kan ik u de recentste blogpost van Maarten Schenk ten zeerste aanraden. De post zelf gaat over pedofielen en of hun uitlatingen mogen op Wordpress. Maar het werd pas echt interessant toen pedo-activist (jawel, het bestaat) Michel Hof aka DNH zich ging mengen in de commentaren.

Een gevoel van ironie overviel me, want de afgelopen paar maanden heb ik me meermaals druk gemaakt in zijn absoluut tegenbeeld: Chris Hölsken. U beter bekend als oprichter van de anti-pedofielensite die de namen en verblijfplaatsen van gekende pedofielen online zette.

Laat me duidelijk zijn: ik steun geen van beide voorbeelden. Mensen die hun straf hebben gekregen verdienen een tweede kans in de maatschappij en geen eeuwige schandpaalbehandeling. Het openlijk promoten van pedofilie kan evenmin door de beugel omdat je mensen aanzet tot kindermisbruik.

Voor mijn part mogen beide heren samen worden opgesloten zodat ze vooral elkaar (en niet de rest van de wereld) met hun persoonlijke problemen lastigvallen. Het is één ding om de rest van de wereld je persoonlijke problemen kenbaar te maken, maar ze uitgebreid gaan documenteren op een site toont aan dat je vooral aandacht nodig hebt.

Deel 2
En toch blijft het ergens wringen, want ik beschouw mezelf als redelijk ruimdenkend. Als u thuis de behoefte heeft om in een lederen string vastgeketend aan beide tepels een pak slaag te krijgen van uw wederhelft, dan is dat uw zaak. Kickt u er op om 2girls1cup na te spelen of uw maandloon uit te geven aan dwerghoertjes? Ga uw gang! Zo lang de betrokken partijen dat zonder fysieke of psychologische druk doen mag u van mij alles. Maar val er anderen dan niet mee lastig.

Maar er is wel een uitzondering voor kinderen. Niet omdat ze heilig zijn, maar wel omdat ze manipuleerbaar zijn. Pro-pedo's zullen dat weliswaar tegenspreken, maar het zou me verbazen als hier iemand beweert op zijn/haar 14 jaar weerbaarder te zijn dan toen die persoon pakweg 20 was.

Is pedofilie verdedigbaar? Neen, maar er heerst bij velen wel een (begrijpelijk) onbegrip. Het is een ziekelijke seksuele afwijking, en die drie woorden betekenen dat het om een aandoening gaat.

Je zal maar geboren worden met een open rug, last krijgen van Parkinson, of een voorkeur ontwikkelen voor alles wat jong en onschuldig is. Ik ga er dan ook van uit dat pedofielen er niet om gevraagd hebben. Dat vaststellen en ingaan tegen je eigen seksualiteit moet volgens mij ook geen pretje zijn.

De grotere neen stelt zich bij alles wat daarna komt. Ziek zijn wil zeggen dat we die mensen niet preventief moeten stenigen. Maar ze moeten hun kruis alleen dragen, zonder steun van kleine handjes. Een exhibitionlist moet zijn probleem ook niet op straat tentoonstellen. Je leeft in een beschaafd land en daarin respecteer je de wet, zeker als daar anderen bij betrokken zijn.

Labels: , , ,