PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

13 augustus 2009

Honderd kilometer later

Momenteel bevind ik me in een staat van absolute wauw-heid. Veel beter kan ik het niet omschrijven want het is een state of mind die ik amper met iets kan vergelijken.De reden is te vinden in mijn straat en de straten daarrond. De afgelopen 2,5 maand ben ik begonnen met lopen en de teller staat sinds vanavond op 100,27 kilometer. Die honderd is eigenlijk puur symbolisch. In praktijk is het ietsje meer, gezien mijn iPod pas in week twee werd uitgerust met een Nike+-sensor. Mabon, honderd dus.
Nu moet u weten dat ik in mei en de maanden daarvoor niet echt het meest sportieve type was. Een uurtje in de week salsa dansen was genoeg om mij uit te putten en op elk feestje heb ik af en toe een soort adempauze nodig. Niet dat ik geen trappen kan opgaan, maar in vorm kon je het allerminst noemen. Met deze blogpost hoop ik eigenlijk andere dikzakken te motiveren. Met die term gebruik ik expliciet om aan te geven dat we hier niet spreken van een kilo of tien te veel, maar een kilo of twintig te veel, en meer. Als je zoals ik rondloopt met een gewicht van drie cijfers is motivatie ver te zoeken. Je hebt al geen conditie en zwetend in short over straat lopen maakt je er niet sexier op. Toch niet op het moment dat je daar staat.


Maar het is dus echt ongelooflijk vlot te doen. Zelf ben ik begonnen met Start2run en sinds vanavond ben ik door de 27 lessen heen. Menige keren ben ik met zware tegenzin begonnen, om een half uur later met ongelooflijke voldoening terug te keren. Een aantal keer ben ik met een geweldig zere rechterknie thuisgekomen om een dag extra rust te nemen en vervolgens verrassend vlot te herbeginnen. Zelfs een week onderbreking voor Werchter was geen probleem. Als u een mede-dikzak bent die hier per ongeluk bent verzeild dan wil u natuurlijk weten wat al die kilometers hebben opgebracht. 8,5 kilogram bij benadering. Laat u hier echter niet door leiden. Had ik op bepaalde momenten iets strenger geweest met zaken als laatavondeten, snoep en 'nog ne keer friet halen?', dan was ik ongetwijfeld de tien kilo voorbij. But hey, I still love to live.

Labels: ,