PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

09 november 2009

Drinkgeld van Fortis

Ik ben me de laatste weken weer in veel te veel prullen aan het opjagen, dus willen of niet, hier komt mijn godverdommewaarvaltgemenuweermeelastig-moment.

Fortis, correctie: BNP Paribas Fortis stuurde me een brief. Ja, ondanks de fuckup van enkele maanden geleden, en de tweede fuckup die zo mogelijk nog beschamender was (maar waar ik geen tijd had om er over te bloggen) ben ik er nog steeds klant.

Vroeger vond ik brieven van de bank fijn. Een boekje, een bankkaart en vooral: post voor mij! Vandaag is er niet veel veranderd. Wat er in principe op neerkomt dat ze me nog steeds aanschrijven als een snotjong van zestien (al laat ik mijn mentale leeftijd in het midden).

"Geachte heer VAN LEEMPUTTEN,"

Kijk, als ze persoonlijk willen doen dan begin je met 'Beste Pieterjan'. 'Geachte heer Van Leemputten' vind ik ook zeer sympathiek (en beleefd), maar DIE HOOFDLETTERS schreeuwen uit dat ik in een database zit van mensen die rond deze periode 25 jaar worden.

De rest van de brief komt er vooral op neer dat ik dringend veel geld moet storten, want dan kan ik daar een klein deel van terugtrekken bij de belastingen. Wat er precies met dat geld gebeurd is mij geheel onduidelijk. Maar het moet wel zeer belangrijk zijn want de brief benadrukt dat het zeer rapraprap moet gebeuren. Ik ken malafidere organisaties die het vlotter aanpakken.

Tot overmaat van ramp is de brief zoals steeds gefotokopieerdhandtekend door mijn bankdirecteur van drie straten verder, waardoor ik het idee krijg dat die man mij persoonlijk advies geeft. Op zich zeer wijs advies, ware het niet dat één van de twee voorstellen radicaal ingaat tegen wat hij me enkele weken geleden tijdens een persoonlijk onderhoud vertelde.

Maar het grootste schaamlapje zit onderaan. And I quote:
"Klinkt aantrekkelijk, niet? En het kan nog beter: de eerste 10.000 contracten voor fiscaal sparen die voor 31/12/2009 worden ondertekend, belonen we met een Supreme Award cheque ter waarde van 10 EUR!"

TIEN EUR! WAAAAAAAAUUUUWW!
Dat is euhm...
  • 4 bicky burgers of
  • tien liter diesel of
  • een usb-stick van 2gb of
  • een paperback van een boek van twee jaar geleden?
Nee serieus, welke marketeer heeft gedacht dat ze hier mensen mee gingen overtuigen? Ik val graag voor voor hoge percentages, een deftige lening (lage percentages) en een professionele service. Maar ik vraag me echt af op welk moment ze dachten "ah, maar met tien euro gaan we ze pas echt zien komen!


Vroeger had ik schrik van banken omdat ik niet begreep hoe ze werkten.
Vandaag heb ik schrik van de bank omdat zij niet begrijpen hoe ze moeten werken.

Labels: , , , ,

2 Comments:

Blogger Sam said...

sterk en terecht!

maandag, november 09, 2009 8:52:00 p.m.

 
Blogger David said...

Mensen die in banken werken zijn toch toffe mensen? :-)

woensdag, november 11, 2009 1:03:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home