PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

15 november 2009

Het kleine grote cadeautje

They made me an offer I can't refuse...

In echt persoonlijke blogjes ben ik niet meer zo goed. Misschien omdat er gewoon te weinig woorden bestaan om uit te drukken wat ik voel. Maar laat dat me niet tegenhouden om even iets ongelooflijk moois te melden.

Afgelopen zomer kon je hier nog lezen hoe mijn zus en Steven in het huwelijksbootje stapten. Twee mensen voor wie ik ongelooflijk blij ben dat ze elkaar hebben gevonden. Het zijn ook twee mensen die ik enorm graag zie, ook al zeg ik dat niet altijd even expliciet, maar ze weten dat wel.

En zo geschiedde dat die twee hier een dikke maand geleden 's avonds aankwamen met een cadeautje, speciaal voor mij. Het was een heel klein pakje, waar eigenlijk iets heel groots inzat. Een kleine hint naar een nog veel kleiner dingetje. En toch iets dat grootser is dan het leven zelf.

Het was een belofte en een verrassing. Een kostuum op leeftijd. Vijf woorden en een vraagteken. Eén vraag, die vooralsnog het mooiste geschenk uit mijn leven zal zijn.

Ik kreeg niet iets. Ik krijg iemand.

Een petekindje.


Wat er op zo'n moment door je heengaat is moeilijk te omschrijven. Er is iemand op komst die mijn leven, maar in de eerste plaats dat van mijn zus en schoonbroer voorgoed zal veranderen. Dat kleine wezentje is op dit moment anderhalve centimeter groot en afgaande op de eerste echo kan ik alleen maar afleiden dat zijn/haar pixels nog aan elkaar moeten groeien. Maar zoiets komt wel in de komende maanden.

En ja, het voelt een beetje vreemd aan, weten dat er zo'n wezentje op komst is dat je het nu al doodgraag ziet en dat zal waarschijnlijk alleen maar erger worden. Behalve misschien op de momenten dat ik de pamper moet verversen.


De blijde uittrede is trouwens gepland voor de tweede helft van juni. Wat toch wel een veel beter moment is dan pakweg 21 december, wanneer het te koud is om verjaardagen te vieren.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Sien said...

Ooh ik ben zoooo blij voor jou!!!! En ja dat gevoel wordt alleen maar erger! Een dikke proficiat! xxx Sien

donderdag, november 19, 2009 1:16:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home