PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

19 november 2009

Vernederden verenigt u!

Deze blog was begonnen vlak voor bekendraakte dat Herman Van Rompuy Europees president wordt.
---

Als Herman Van Rompuy morgen geen Europees president wordt dan is de haatcampagne van de Britse tabloids zijn misschien de mooiste (gratis) imagostunt die onze premier kon wensen.

Begrijp me niet verkeerd. Een partij die een religie in zijn naam heeft kan mijn stem principieel niet krijgen. Maar toch ben ik in de afgelopen weken vrij veel sympathie gaan voelen voor Van Rompuy en wat hij doet, en dan vooral de koelbloedigheid waarmee hij het doet.

De Britse verzinselknipsels (klinkt passender dan tabloid) zijn er zelfs in geslaagd om het Belggevoel weer aan te wakkeren. Een lijstje waar ik eerlijk gezegd zin van krijg om elke Brit in zijn gezicht te spuwen. Gelukkig besef ik dat The Sun de Britten niet vertegenwoordigt. Helaas besef ik ook dat een groot deel dit soort lijstjes plat absorbeert. Sommige personages uit Little Britain zijn nu eenmaal meer realiteit dan fictie.
--

Labels: ,