PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

03 oktober 2010

Eurotrip prepacking: telefoon

Deze jongen gaat zeer binnenkort Europa rondtrekken en ondanks het budget heb ik besloten om wat te investeren in nuttige techsnufjes. Daarom heb ik zonet de Nokia 2710 Navigation Edition besteld.

Waarom?
Omdat ik ga trippen. Normaal zou ik nog een half jaar wachten voor een nieuwe smartphone, maar nieuwe paden vragen om nieuw speelgoed. Het oorspronkelijk plan was om een basic toestel van 30-40 euro te kopen dat hooguit kan bellen en sms’en en dagenlang meegaat.

Maar dan ga je wat rondkijken... en dan heb je voor een redelijke prijs een gsm met GPS. Ook niets nieuws maar de Nokia 2710 heeft een pak kaarten netjes vooraf geïnstalleerd, wat mij veel roamingkosten uitspaart.

Het enige wat echt gemakkelijk ging was de merkkeuze. Ik ben geen grote fan van Nokia smartphones, maar voor ‘gewone’ toestellen bestaat er niets beters. Mijn 3210 en 5100 hebben het respectievelijk 3.5 en 3 jaar volgehouden en waren een perfecte balans tussen eenvoud en praktisch gebruik. Let’s hope they’ve still got it.

Enwamoetdakosten?
114 euro inclusief verzending bij Pixmania.be. Bij andere webwinkels lag de prijs meestal op 139 euro maar na wat zoeken kon daar nog een flink stuk af.

Remakable thing: Pixmania was voor mij grotendeels onbekend en los van de prijs is het (naar mijn mening) niet de meest sexy webshop. Maar ze draaien duidelijk al zeer lang mee. Zo lang zelfs dat wanneer je online iets bestelt, ze de prijs in Belgische Frank nog steeds weergeven.

Labels: , , , ,

3 Comments:

Blogger Wouter said...

Met een beetje meer zoekwerk had je online nog een kortingscode kunnen scoren voor PixMania :)

Dat was dan nog eens 5% :p

maandag, oktober 04, 2010 11:37:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Ik heb er even naar gezocht, maar kon enkel eentje vinden voor bestellingen vanaf een paar honderd euro.

maandag, oktober 04, 2010 11:40:00 p.m.

 
Blogger Sam said...

ik heb mijn Tv gekocht op pixmania een 3 tal jaar geleden! Was ook een pak goedkoper als op andere webshops of in winkels :)

Het gaat u goed op uwen eurotrip peach!

vrijdag, oktober 15, 2010 7:10:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home