PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 november 2010

Exit Krakau

(Onderstaande blogpost werd geschreven op donderdag 28 oktober op de trein tussen Krakau en Praag.)

Er zijn acht alinea's geschreven en geschrapt vooraleer deze zin tot stand kwam. Ik ben niet langer op reis maar des te meer ben ik aan het leven. Ik ben nog geen tweeduizend kilometer van huis, maar ik kom op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Om van de situaties maar te zwijgen (het incidentje met de Poolse Politie heeft u al gehad).

Ik hoop dat mijn fotoalbum later wat meer wijsheid kan brengen, want de juiste woorden vinden lukt niet. Hostels zijn magneten voor mensen uit alle hoeken van de wereld, maar met een gemeenschappelijke state of mind. Met dat laatste ben ik niet geboren, maar het kweekt snel aan. Soloreizen is al lang niet meer van tel. Het gezelschap wisselt, de spirit blijft, of wordt zo mogelijk enthousiaster bij elke stad die mijn pad kruist. Die spirit was overigens geweldig vanmorgen, toen bleek dat er een man of tien uit mijn hostel dezelfde trein moest nemen. Al had ik stiekem wel zin om wat bij te slapen want de koude nachten van Krakau worden opgewarmd met veel feestjes, veel pintjes en vodka.

Hoe meer steden ik doe, hoe leuker de avonturen. De volgende zes dagen zijn in Praag, en eigenlijk kan ik al niet wachten op Wenen en vooral Budapest.

Mis ik thuis? Ja, enorm. Maar ik weet dat de mensen die ik mis daar zijn, en dat het maar een kwestie van weken is voor ik ze terug zie. Thuisblijven om ze niet te moeten missen is mooi, maar thuiskomen en voelen dat je ze gemist hebt is mooier.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Janneke said...

He Peedjee,

Goed te lezen dat je eurotrip je zoveel goed doet! Je bent natuurlijk gewoon een spons gedurende zo'n reis. Dan hakt zo'n concentratiekamp er nog extra in lijkt me. Ik ben er nooit geweest. Ik wens je nog veel beklijvende (en wie weet: life- and mind-changing) indrukken!

Groetjes Janneke

dinsdag, november 02, 2010 1:32:00 a.m.

 
Anonymous Andhi said...

*zoekt naar de Like-button*

dinsdag, november 02, 2010 10:52:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home