PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

27 juni 2011

iNostalgia

Sta me toe mijn ZDNet-collega Jan Custers even in de figuurlijke bloemen te zetten.

Vijf jaar nadat het schermpje van mijn gloednieuwe iPod Video barstte besloot ik op aanraden van Jan een vervangscherm te kopen op DealExtreme.com. Dat was vorige week aangekomen en deze middag besloten we eens te kijken hoe vlot dat vervangen in zijn werk ging.

Hoe vlot precies? Nauwelijks zeventien minuten. Mijn bijdrage beperkt zich tot het kijken en aangeven van de schroevendraaier terwijl Jan mijn oude iPod openbrak, de harde schijf verplaatste en het scherm verwijderde, het nieuwe scherm op zijn plaats stak en het geheel weer netjes dichtklikte.

Ter info: mijn beklag over het verlies uit 2006+ foto kan je hier lezen.

Bon, deze post heeft ongetwijfeld weinig meerwaarde voor u, maar naast hem uitvoerig bedanken en deze zomer een paar pinten trakteren, was een eervolle vermelding op deze blog toch wel het minste wat ik kon doen.

Het is overigens enorm leuk om een mp3-speler (of oude mixtapes/cd's) na enkele jaren weer van onder het stof te halen. Het ding is gedateerd in zijn klasse, maar de playlists brengen je in enkele minuten zo terug naar the good old days. Nostalgie in overvloed, een glimlach en een onbeschrijflijk gevoel van blijheid omdat mijn speelgoed weer werkt. Bedankt Jan!


Labels: , , , , , , ,