PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

23 juni 2014

“Please consider the environment” – go fuck yourself

Bovenstaande quote (het eerste deel toch) kom ik regelmatig tegen op hotel. Beste gast, we leggen hier zes handdoeken (twee voor het gericht, twee gewone, twee badhanddoeken) en een badmatje. Maar wij zijn mega bezorgd om het milieu dus we wassen enkel wat u zelf op de grond laat liggen.

Een mooi initiatief, al is het maar omdat ik met één grote en één kleine handdoek best drie dagen kan overleven. Net zoals ik geen zes kussens nodig heb in mijn éénpersoonskamer, geen twee telefoontoestellen* (één op het toilet) en al zeker geen rijkelijk gevulde minibar vol aanraaksensoren* (maar zonder duidelijke prijslijst).

Maar dan kom je na een drukke conferentiedag weer op de kamer om te merken dat de poetsdienst je tv heeft aangezet. Een zoemende Philips flatscreen die de warmte van een Zuid-Franse namiddag afgeeft. Hoe lang? De kuisploeg komt hier vermoedelijk voor 13 uur langs. Ik kwam terug rond 19 uur. Goed voor zes uur hotelpromo’s die niemand bekeek maar wel stroom vreten.

Beste gast, please consider the enviroment.
Beste hotel, go fuck yourself. Doe liever iets aan die manke wifi van 15 euro per dag*.


Sidenote: *
De naam van het hotel ga ik niet vermelden gezien deze blog een allegaartje is van mijn hotelervaringen van de laatste maanden. De telefoons op het toilet kom ik vooral in de VS tegen. De wifi in dit hotel is gratis, zonder lange inlogpogingen en werkt zelfs goed, wat een uitzondering in de hotelsector is.